fredag den 30. marts 2012

17 maj 2012 Dirigerings kursus - med fra starten??

Torsdag d. 17 maj udbyder jeg heldags kursus for jagthunde, der ønsker at opstarte dirrigering.

Kurset vil være målrettet de hunde, der har basal lydighed på plads, spontant samler dummyer op og afleverer til hånd. Det vil være en fordel, hvis hunden er introduceret til tilbagesendinger.

Kurset vil introducere; områdesøg, tilbagesendinger på linie, opbygning med fodfært og intro til hvilke øvelser, der kan være gode at træne, så man får en trænet hund, der kan dirigeres på jagt og markprøve.
Øvelserne vil hele tiden bygges op så der er størst mulig chance for succes med din hund. Den skal få tillid til dig som fører og selvtillid udfra de enkelte øvelser.
Vi vil primært koncentrere os om øvelser på land, men afhængig af tilmeldte hunde har jeg mulighed for at bruge tid på vandarbejde.
Jeg vil bruge tid på at snakke signaler (hånd og fløjte), hvordan man "stiller hunden op" inden den sendes på en opgave.
Vi vil sammen drøfte hensyntagen til terræn og vind/færtforhold i de enkelte øvelser.
Afhængigt af hundenes niveau vil vi anvende skud i de enkelte øvelser.

Der vil blive udbudt et endagskursus mere i august, hvor vi fortsætter træningen, det vil sige bygger øvelserne op med lidt større sværhedsgrad.
Praktisk info: (det er altid tilladt og ringe og få yderligere info på tlf. 24834017)
Der er plads til max. 8 hunde på kurset.
Vi træner fra kl. 9.00 til kl. 16.30 med indlagt 30 min. frokostpause.
Det koster 650 kr. pr hund.
Bindende tilmelding på mail til iben@sportygundogs.com . Der tilmeldes efter først til mølle princippet. Jeg besvare alle mails og såfremt der er pladssender jeg adresse og betalingsoplysninger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar